Prošnje pridige ali katehetične pridige o sedmerih prošnjah Gospodove molitve. Četrta prošnja. Daj nam danes naš vsakdanji kruh. Mt 6. Za četrto nedeljo po Veliki noči Petitionalis. Seu: Concionum Catehisticarum in VII Petitiones Ora͠ois Domi͠cæ. Petitio Quarta. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie. Matt: 6. Pro Dominica quarta post Pascha. Diplomatični prepis in digitalni faksimile rokopisa Rogerij Ljubljanski Uredil Matija Ogrin Diplomatični prepis Aleksandra Repe Implementacija programja za obdelavo in prikaz besedila Jan Jona Javoršek Digitalni faksimile Marko Zaplatil Izdaja 0.2
Inštitut za slovensko literaturo in literarne vede ZRC SAZU Novi trg 2 Ljubljana SI-1000

Pravice za razpolaganje z digitalnimi faksimili rokopisov so pridržane ZRC SAZU in lastnikom rokopisov.

Avtorske pravice za besedilne podatke tega registra ureja licenca Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 2.5 Slovenija.

This work is licenced under the Creative Commons licence Attribution-ShareAlike 2.5 Slovenia.

2017-02-28 http://ezb.ijs.si/fedora/get/nrss:trans_001/VIEW/

Vir elektronskega besedeila je izvirni rokopis, predstavljen z opisom in faksimilom.

slovenščina latinščina nemščina angleščina 2017-02-28 Matija Ogrin Popravki prepisa, marginalij. 2016-08-18 Matija Ogrin Popravki v prepisu; dodal element seg za označevanje retoričnih prvin: thema, synopsis. Urediti do konca, tudi opombe; označiti latinske dele kot latinske. 2014-08-21 Matija Ogrin Popravki strukture in označevanja. Uredil opombe: @place="margin_right" oz. left. 2014-01-05 Aleksandra Repe Končano prepisovanje v zapisu TEI, dopolnila strukture. 2013-12-03 Matija Ogrin Avtomatska pretvorba iz RTF, urejanje strukture. 2011-01-10 Jan Jona Javoršek Skelet datoteke TEI in formalizacija faksimila.
Labaci 171 5 6 . Petitionalis. Seu: Concionum Catehisticarum in VII Petitiones Ora͠ois Domi͠cæ. Petitio Quarta. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie. Matt: 6. Pro Dominica quarta post Pascha.
Synopsis. Corpori quod est neceſse, Et quod Animæ prodeſse potest: hic Nos petim₉. Tega Trupla uſa potréba, kakor kole kar jé treba Dushi: tukai proſsimo.
Thema.

Quæcumqₔ audiet, loquetur. Ioan: 16.

Kar kúli bo shlishal, tu bo on gouoril. Ibidem.

Tú, kar je Sizer Jesus ta Edini inu Zhaſtiti Syn Boſhji enu malu pred niegóuo Martro inu Smer-tio gouoril h' tem Jogram per te sadni Vezherÿ od darú S: Duha, katériga oblubil jé bil niem póExordium niegóuim ù Nebuhojeinju poſláti, rekhoſh: Quæcumqₔ audiet, loquetur: Joan 16 kar kole Shlishal bó letá od mene inu od muoiga Ozheta, od katerih ishaia; tu on bode h' Vam dial inu gouoril. Tu pravē, kar gouoril jé od S: Duha Jeſus; tu rezh inu gouorit Sme Se siher, rezh inu govorit Sme Se Spodobnu od eni ga ſledniga Zhloúeka na Zemle, de on namezh: kar shlishal bode, tu bode tude gouoril; kir tu uidi mo ozhitnu, kir en ſledni gouori tu, kar gouorit Shlishi Suoie Starishi inu druge Ludí ù Suoi Deshelle: kir en Spanigar, en Lah, en Franzoſs, en Nemez, en Krainz, en Heruat, drusiga nabode gouoril, kakor Spanigar Spansku, ta Lah laſhku, ta Franzoſs fransku, ta Nemez nemsku, ta Crainz Crains ku, ta Heruat heruashku; sa uolo kir per nieh nezh nagóuorí ſe drusiga, kakor Spansku, Nem ſhku, inu takú naprei od teh druſih: Sa tu, oſtáne reſs: Quæcumqₔ audiet, loquetur, de en ſledni zhlo uek, kar kole bode Shlishal, to bode gouoril; kar sa eno Spraho bode Shlishal, taiſto bode Spugal.

Dá letú She dalei uidit samoremo, de reſnizhnu jé, de ta zhlouek, Quæcumqₔ audiet, loquetur: kar bó kole Shlishal, letú bode gouoril; nad letém, kir: Kadar letá pride ù eno drugo ptuio inu naſnano Deshello, ter ù lete Shlishi en drugi Jeseg, eno drugo Spraho, Sazhne merkat za letó, poſhlusho, ſe navuzhi, gouorí letó, inu Sizer dosti krat takú de na ſuoio prouo posabi; ale pá kakor bil bi ú taiſti roien: ka téru terde inu Sprizhuie nieh ueliku, kakor Samí ueiſte inu Sposnate, katéri uandrali ſte kai pó Sueitu. Sa katéru kir dobru uei ta Gospoda, Sa tu poshilla te Syní na ptuje Deshelle h' temu, debe ſe oni ptuih Sprah navuzhili, debe oni druge Jesike shlishali, kir Quæcumqₔ audiet, loquetur; kar bode ſhli shali, bode gouorili tude: inu tu sa tu, kir niem pride k' eni zhaſte, inu ſhlushi k'enimu uelikimu nuzu; pride k'eni Zhaſte prauem, inu Spodobnu: Sakai en taki, katéri uezh Sprah gouori inu Saſ tópi, tega uezh ti Ludie zhislaio inu ſhtimao. H' nuzu pak, kír en taki is tem govorjeinam pride hitreshi naprei; kir en taki hitreshi perprauit, inu sadobiti samóre ſi tu, kar jé niemu potréba.

Sa tu, kir Jeſus ta Edini inu Zhaſtiti Syn Boſhij jé uezh, kakor dobru uedil; sa tu tedei on tude gouoril jé h' Suoim Jogram, ne Sizer ù eni naſnani, themuzh uſem uedeozhi, namezh: ú te Judouski Sprahi, ueliku zhudnih inu naſnanih rezhí h' temu, kír, kakor Sem odſgorai dial: ue dil jé, de Quæcumqₔ audiet, loquetur de en Sledni, kar Shlisal bode od niega, bode tude gouoril. Gouoril jé prauem Jeſus ù Judouski Sprahi h' Suoim Jogram h' temu uſhe sashlishanimu Konzu, ueliku zhudnih inu naſnanih, uenner ne poſuetnih, themuzh Nebeshkih rezhí, ù zuibel Se na ſme inu namóre poſtauit, kir ti Shtirie S: Euangeliſti prizhaio sadoſti is tem, kar sapiſsáli ſó inu sa merkali, kakor Snanu jé tem, katéri taiſte beró inu pregledujejo: Vmei katérim tu, kar govoril jé h'niem na nieh leſtno proshnio, kir ſo ga proſilli: Domine, doce nos orare. Lucæ 11 Gospud nauzhi naſs moliti: Sazhel jé bil niem govorit, rekhozh; Kadar boſte Vi molili, rezite: Ozha naſh, kir ſi ù Ne beſsih, poſuezhenu bode tuoje Ime, pridi k' nam tuoje kraileuſtuu. Jsidi ſe tuoja Vollia kakor na Nebeſsih taku na ſemle. Dai nam ta uſagdainie kruh, inu takú naprei. Kateru ú mei drugim, kar jé uſe zhaſtí inu huale, sa volo kir on is letém pokásal jé ú kradkim, kai potréba. Katéro gouoril inu vuzhil jé h' temu konzu, debe oni Samí ſebi gouorieiniam, is to proſhnio inu molitouio to potrébo od Buga Sproſsilli:

Per tem pak tude, debe oni letú drugim prauili inu gouoirili; kir en Sledni Zhloueg, Quæcumqₔ audiet, loquetur. Kar kole Shlishi, tu on govorí inu praue. Sa tu hotel jé prauem Jeſus na tako uisho h' tem Jogram gouorit, na tako uisho leté molit vuzhiti; debe oni tude letú drugim prauili, letú drugim gouorili, letú druge uzhíli; debe tude ti drugi is tem gouorjeiniam od Buga Sproſ silli ſi ſuojo potrébo, debe tude tem drugim h' nuzu pershla ta S: Molitou. Od tod tedei, o Xtiani!

Kír Mi shlishimo raunu tude letú, de Mi tude letú gouorimo; Spodobi ſe nam uſeti gore ta lepi nauk; Spodobe ſe nam, de Mi tude terdemo tu, Quæcumqₔ audiet, loquetur.Thema Kar kole bo shlishal, tu bode on tude gouoril: Spodobi Se nam, já potréba jé nam ponaulat to S: Molitou; kir Mi ú eni uekshi potrébe Se Snaidemo, kakor Sneſhli ſó ſe ti Jogri, katére vuzhil jé Jeſus molit to S: molitou. Katérim Jeſuſauim sheillam tedei, inu te Spodobnoſti de ſturim nekolku sadoſti; dalei kaj per letemu hozhem oſtáti, inu Sizer per te zheterte proſhnie te S: molitue, namezh: per teh beſsedah.Proposio Panem noſtrum quotidianum da nobis hodie. Dai nam naſh uſagdainie Kruh: ter per letem hozhem pouedat inu iskasat, kaj ù te proſhnie proſsimo, namezh: de ù lete, Corpori quod eſt neceſ se, et quod animæ prodeſse, poteſt. Hic nos petimus. Tega trupla uſa potréba, kakor tude kar jé treba, Dushi. Tukai proſsimo.Synopſis Katéru tedei de bodo gouorili, sashlishat inu samerkat bodo. Parati.

De ti Lacedemonierÿ, tu jé: ti Ludie te Deshelle Lacedemonia, imelli ſó, koker bere Se od teh; ú enim uelikim Shourashtuu tu bushtuu, tu petlerſtuu, ale tu berashtuu; de oni per nieh inu ú mei ſabo niſso nobéniga Berazha, ale Petleria hotelli terpéti;Inductio nauém, ale bi ſe niem prou dalu, ale pá sa slu uſellu inu inu imellu; kir takú sa enu, kakor sa tu drugu, sa Pro et Contra, ursahou ueliku moglu bi ſe perneſt naprei inu pouédat. Ale, de od tega odſtópim, inu de jeſtunu vpraſhai nie Sapuſtim, katéru praue inu vpraſha: Kaj sa ene ſorte Ludí ner vezh Snaide ſe na Sueitu? prauim ù kradkim, de tu Buſhtuu, tu Beraſhtuu, tu Petlerſtuu nima ſe tadlat inu sametuvat takú pó shege teh Lacedemonieriou, kir letú jé en dar V: M: Bogá, po gouorjeiniu tega modriga Syracha kir praue: Paupertas et honeſtas à Deo Sunt.Ecclci 11 Tu Buſhtuu inu Bogaſtuu od Boga jé; katéri ſturí kakor ſe niemu ſdí inu dopade; katéri enimu tu Bogaſtuu da, temu drugimu pak udelí tu reunu Buſhtuu. Ta, de jéſt zhes muoje sgurnie beſsede gouorím, ù katérih dial ſem de sapuſtim tu upraſhajnie, katérih Ludi jé ner vezh na Sueitu? prauem inu derſhím is S: Auguſtinam, katéri praue, inu Sizer lepú na tu Vprashainie: Omnes mendici ſumus Dei, ante januam magni Patris familias ſtamus, imò et proſternimur Supplices ingemiscimus, aliquid uolentes accipere. S: August: Serm: 25. in Euang. Matth. Mi uſi, uſi Ludie na Semli drusiga niſmo, kakor ení Boſhÿ Berazhi, kakor eni Boſhÿ Petlerÿ, katéri bres nehainia ſtóÿmo pred Vratme tega ueliziga Gospodaria, já mi pred teme Vratme tega Nebeshkiga Gospodaria sdihujemo, jamramo, poklekujemo inu proſsimo od niega en dar, debe ſi is tem is nashiga Buſhtua, Siroushine inu pomankainia pomagalli; Kakor letú uſi naprauem le, uidimo; themuzh tude oſhlatamo, kir letú mi Samí dopernashamo. Sa katéru.

Kír Jesus ta Pomozhník tega zhloueſtua jé dobru snal inu uedel, sa tu tedei is niegóuiga Vſmileinia inu dobrúte prutie temu uelikimu Berazhu, namezh prutie temu zhloueſtuu; Sazhel jé bil debe letú loshai inu hitreshi sadubilu kar shelí inu proſse, vuzhiti to uisho taiſtu, kakú? inu kaj ima proſsiti, rekhozh: Cúm oratis dicite; Kadar molite, kadar proſsite, rezite. Ozha naſh &c: ú katérim, Siher gouorim, kakor gouoril jé S: Hieronymus od Buquu S: Joanesa: Apocalypſis ale Buque tega Skriuniga resoduveinia imenovanih, rekozh: Tot habet ſecreta, quot uerba, in uerbis Singulis, multiplices latent intelligentiæ.S: Hierony: Epiſ 103: ad Paulin: c. 7. Tuliko jé Skriunuſti, kakor jé beſsedi; já ena ſlednia beſseda na ueliku uish Se Saſtópe: Kakor ſmo ushe ù teh Sgurnih, inu Sizer treh perueh proſhniah ſhlishali: katéru ponauliat ni potréba; themuzh od tega ſtopim dalei pó muoi oblúbi, namezh: h' te zheterte proſ hnie, ù katéri vuzhí naſs Xtus prou tu Berashtuu iskasuvati, rekozh: Kadar proſsite pred Vratme tega Nebeshkiga Gospodaria, rezite. Panem noſtrum quotidianum da nobis hodie. Daj nam Bug danaſs naſs uſagdainié Kruh. V' katérim nezh dergazhi, kakor ú tem peruem, kuliker beſsedi, telkain Snaide ſe Skriunoſti: Katére de tedei Sposnamo, inu de bul mujo oblúbo inu napreiuſetie uidimo, katéru obſtoÿ ù teh Beſsedah: Corpori quod eſt neceſse, et quod animæ prodeſse, poteſt. Hic nos petimus. Tega trupla ta potreba, kakor tude, kar jé treba Dushi: Tukai proſsimo.Synopſis Letú tedei dalei pogleimo

Pó tem kir Jesus ta ù Zhloueshko Duſho salubleni Syn Boſhij, navuzhil jé bil te Jogre, de h'peruemu imaio proſsit tu poſuezuvainie tega Jmena Boſhijga, proſsit tu Nebeshku Kraileuſtuu, inu tu dopolneinie te Vollie Boſhie: vuzhil jé tude leté de proſsit imaio od Buga to potrébo tega Trupla is tem, kír dial jé: Daj nam Bug danaſs naſh uſagdainie Kruh; Katére beſsede polne ſó teh Skriunuſti, kir is teme dajé nam guiſhne præpouede, inu Sapouede; is katérimi beſsedame præpoueduje nam enu inu drugu Sapoueduie. Præpouedujé nã is to peruo beſsedo, Dai, to præuſetnoſt, inu sapoueduie to Ponishnoſt. Is to drugo beſsedo, Nam, præpoueduje to Lakomnost inu sapoueduie to dobruto. Is to tretio beſsedo, Danaſs, præpoueduie to naſmaſtno Skerb inu sapoueduie Daleiis to zheterto beſsedo, naſh, præpoueduie to leſtnino, inu sapoueduie to pri peto beſsedo Vsagdainie, prapoueduie tu bogaſtuu, inu Sapoueduie to is to Sheſto beſsedo, Kruh, præpoueduie, to zartliuoſt, to SladkoSnednoſt, to obilnoſt; inu sapoueduje to potrébo, katéra ſe Skusi ta Kruh saſtópe, kakor prauio ti Vzheniki: Katéru de reſs je.

Kar sadéne to peruo beſsedo, Dai. de is letó præpoueduje to prauſetnoſt, inu vuzhi naſs to ponishnoſt uidimo, kir on tukai vuzhí ne napokoiniu terkat, themuzh ponishno proſsit;Confirma͠o kir on vuzhi naſs ne præuſetnu Sapoueduvati, perneſse, ale khi kaj taziga gouorit; themzh pohleunu, krodku, inu poterpeshliuu rezh, inu proſsit, Da, da, dai, daj, pó Shegi teh Berazhou, teh Petleriou, katéri prauſetnu naterkaio, natruzaio, naſilio, nasapouedujejo; themuzh milu, tihu inu ponishno proſsio: Ah nauk sa reſniza uredni uſe zhaſtí inu huale! letéga sa reſniza uſi, uſi uſeti imelli bi gore, kir, kakor ſem od ſgorai dial is S: Auguſtinam: Omnes mendici Dei Sumus, ante &c: Vſi zhakamo od niega to Spiſho, kakor praue ta cronani S: Prerok Dauid: Oculi omnium in te Sperant Domine, et tu das escam illorum in tempore oportuno; aperis tu manum tuam, et imples omne animal Benedictione.Psalm: 144. Vſeh ozhi gledaio, zhakaio inu vupaio na te o Goſpud! inu ti das niem to potrebno ſpisho ob prauem inu perloshnim ZhaſVerbum. 1. Da. su, ti odpresh tuojo roko, inu uſo shiual naſsitish, inu napolnish is touim shegnam. Letukai odprite uashe ozhí Vi, katéri na uaſhe Blagú, na uashe grunte, na uashe denarie savupate; kir Vi Samí per ſebe menite; de Vi Samí Sebe Spishate, de Vi Samí se redete; kir uenner uſe letú napride od dergod, kakor is te dobrutliue, miloſtiue inu darouitne roké Boſhie: Sa tu tedei sapuſtite uasho preuſetnoſt, inu aku ſi lih imate uasho potrébo, uerſite ſe pohleunu pred Vrata Nebeshkiga Goſpodaria, rezite Dai, proſsite, dai gouorite, dai, dai, iskashi O G: Bug tuojo míloſt, gnado, dobruto inu darouitoſt inu dalei.

Dalei rezh inu proſsit imamo, Nam Nobis.2. Nobis Katéru, Kadar Spreudariaio ti Vzhneniki Samerkaio, de is letém, kakor Sem od Sgorai dial præpoueduje to Lakomnoſt, inu sapoueduje, ale vuzhí to Dobrúto: kir Xtus is tem iskasat jé hotel, de mi nimamo le sa naſs Samé themuzh sa uſe nashe Blishne ſkerbeti; kír Xtus is tem iskasat jé hotel, de mi nimamo le sa naſs Same ukupai ulezhi, temuzh tude drugim podeliti; sa uolo kir mi uſi Smo bratie ù mei Sabo, kír mi vſi Smo Otrózi eniga Ozhéta, kir mi uſi spishani ſmo od ene mise: Sa tu vuzhi naſs Xtus proſsit, dai nam, inu nekar mene, debe tude drugim peruoshilli, debe tude nashimu Blishnimu iskasuovalli to dobrúto. Katéru, zhe prou Spremiſlimo, uidimo de nieh ueli ku præſtópi; kir: De le eden Sazhne ſi khi per ſuoij Kupzhij pomagat, tu ushe prauio: letú ni poprauizi, on golufa, on triba to fouſhio inu uezh taziga Se gouori is ene nauoshliuoſti, kír te ſhrezhe niemu na peruoshio. Dalei, de le eden sadobí eno ſhlushbizo, de grede niemu od rok ta antuerh, de perdella eno dob ro nouino, de Se lepu niemu redí ta Shiuina, de le samerkaio khi eno drugo Shrezho: Ah! Tu jé uſhe zhes nie ga tu Sheptainie, tu ushe gredó zhes niega Kryuizhne Sodbe, tu ushe opraula ſe Skriuaj inu ozhitnu; inu tu is tega, kír ta fouſhia, kir ta nid ale nauoſhliuoſt namóre tega gledat inu terpeti. Ah praproſti inu naumni zhlouek! Spomni, kai prauesh, kaj proſsish ù S: Ozha nashu? naproshish le, kakor te vuzhí Xt₉ sa ſe inu sa druge: naprauish le, Da nobis, daj nam: Sa tu, kir uidish tuoiga Blishniga Shrezhniga, sa tu nimaſh ti niemu nauoſhliu biti, themuzh sa tu G: Bogá sahualit de jé tuoio proſhnio ushlishal; de pak enimu drugimu da uezh kakor tebe, tu on ſturí tebe h' nuzu, kir uei, de, kadar, bi ti letú imel, bi Sapuſtil G: Bogá, bi ſhiuil ù grehu &c: Sa tu tedei, O Xtiani! uſimite gore ta lepi Jeſuſaui nauk, molite proſsite sa ſe inu sa druge; Bishite pred Lakomnoſtio, inu iskasuite dobrúto, ter dalei per letém rezite.

Hodie Danaſs. Letú zhe Mi nekolku tude bul Spreudarimo, Snaidemo tude, de ù letéh ſnaideio ſe te Skriunouſti, inu ſizer, kakor prauio ti Vzheniki, ta prepoued is katéro prepoueduie to naſmaſtno Skerb pó tem poſuetnim; inu ta Sapued, de od dne do dne imamo na Buga saupat. Kar sadéne to prepoued, letá uſameio dole is beſsedi Xtuſhauih, kir praue: Nolite Solliciti eſse in craſtinum, dicentes quid manducabim₉Luc. 12. kar ſadéne pak to Sapoued tega vupainia, uſameio dole is beſsedí inu gouorjeinia Suetiga krailla Davida: kir praue: Iacta cogitatum tuum in Domino.Pſal: 54: Katéru zhe mi Spregledamo, uidimo, de nieh ueliku letú na dershí, themuzh ferbeſhnu prelóme; kir nieh ta ner uehſhi tall dershi is unim, od katériga pishe rauno ta odzgorai Spomneni S: Euangeliſta, namezh od uniga Bogatina; katéri, kir uidil jé blagá Sprau leniga ueliku; kir samerkal jé bil, de perdelal jé obilnu; dial jé: Congregabo omnia quæ nata Sunt mihi.3. Hodie Jeſt hozhem uſe letú ukupai Sbrati, jeſt hozhem ſi prou muoi Shiuesh perprauit. Is letém prauem derſhi nieh ueliku Ludí, kir nieh ueliku ulezheio, inu noſsio ukupai kakor ti mroulinzi pó nozhe inu po dne ue mujajo ſe po ſimí inu pó leite; Skerbé kaj bodo imelli, kaj bodo otrókam sapuſtili, Splasio ukupai eno ſilno ueliku rezh, kir ſe bojé debe niem napermankalu: Vlezheio ukupai kakor debe na uekumaj, imeli ſhiueti &c: deſcribe modos, ut Vſuras, &c: Sa volo katériga, kir namezh: oni te præpouede nadershe kir oni preuezh ſkerbé, kir oni na Buga nezh savupainia nakasheio, kir oni na to beſsedo Hodie, da naſs naſpomnio: Sa tu prauem: G: Bug della inu ſturí is nymi, kar ſtoril jé is unim Bogatinam, kir puſtil jé niemu osnanit: Ea, quæ paraſti cuius erunt? Ja ſturí is nimi en Konz, de oni naushiuaio te ga, kar ſó ukupai ſlekli; já ti; katéri letú poerbaio, en krat na leté naſpomnio. Ah ſlepóta prauelika tega præproſtiga zhloueſtua! Sa tu, o Xtiani! Poite Samí ù ſe, inu tu dobru Spremiſlite: to beſsedo Hodie dobrote , Skerbite kakor Vaſs vuzhí Xtus, pofliſaite ſe já, ale per tem na Bugu Vupai omnite na tu, kar grede sa to beſsedo, Danaſs, namezh na to beſsedo: Noſtrum.4. Nostrum de is Vzheniki premiſlimo Snaidemo ù lete tude dua lepa nauka, namezh: h' peruemu præpoueduje to leſtníno, inu per tem vuzhí naſs Xtus to Priaſnoſt. Præpoueduie to leſtníno, pokáshe nam S: Joa: Chryſ: rekozh: petimus non nobis tantum, Sedetiam alijs per nos comunicanda ſubsidia. Chryſ: m opere: imp: Skusi katéru kashe nam, de mi ne ſamí sa ſe, inu k' eni leſtnini proſsimo od Buga, themuzh, debe Mi poleg naſhe potrébe tude drugim perſhli h' pomúzhi. Dalei pak praue S: Greg: Niſs: petimus noſtrum juſtis laborib₉ acquiſituor, non alienum aut injuſtum. S: Greg: Niſs: lib: de: Orat: Prauimo, proſsi mo inu gouorimo to beſsedo naſs, debe Spomneli, de sa tak Kruh proſsimo, katéri jé prauizhin inu nikar Kryuizhen; katéri jé od naſs is trudam inu mujo Sadoblen, inu nekar uſet od druſih pó ſili: katéru Sareſniza moglu bi mnogoterimu, imellu bi te ozhi odpreti nieh ueliku, kir nezh bul ſhe nashlishi ú mei Ludmi, kakor, Meum et tuum frigidum illud uerbum. S: Joa: Chryſ: tomo 3. Orat: de S: Philogio Ti Ludie leſté ſa uſega, kakor debe oni letéga billi Goſpodarij, drugi niem neſso ú miſli; de le oni imaio, raſse kaj sa druge ale ne, namaraio &c hicdiſcurre de tenacitate, de duritia cordis circa pauperes &c. Kir uenner per tem falle grobu zhes to zhe terto beſsedo te zheterte proſhnie S: Ozha naſha Sa tu tedei, de dobite od Buga tu kar h' uaſhi potrebi pro ſite, iskasita ſe kakor vuzhi Vaſs Jeſus, letú Spremiſlite, kakor tude tu kar grede sa tem ù te proſhni.

Sa to beſsedo, Noſtrum, ale, Naſh; prauimo dalei; Quotidianum, 5. Ouotidian͠u Vſagdaini, tu jé: Dai nam da naſs naſh Vſagdaini; katéru polnu jé tude teh naukou: Sakai ſkusi letó beſsedo, Jeſus opomina naſs be shat pred to obilnoſtio inu bogaſtuam; prutie pak rouná naſs h’ te sa dobru uſetnosti is tem kar nam od dne dadne da inu poſhle Bug V: M: H’ temu pak rouná naſs inu opomina Jeſus, kir dobru uei, kakú mozhnu Skode ta obilnoſt, ta Sitost, ta Bogaſtuu temu zhlouéku; inu kakú nuznu jé niemu iméti le tu kar jé niemu potréba: sa katéru, kir jé uedel ta Salomon, gouoril ni drusiga h’ Bugu, proſsil ni druſiga od niega kakor: Mendicitatem, ed diuitias ne dederis mihi: tribue tantùm Victui meo neceſsaria: ne forte Satiatus illiciar ad negandum et dicam: Quis eſt Domin₉? aut egeſtate compulſas furer, et perjurem Nomen Dei mei. Prou 30. 8. Katéru, kír je Spoſnala Maria Diviza, sa tu druſiga ni hotella imeti, kakor le to Samo potrébo, kakor ſe uidi is tega, kír ona tu kar od ſlata inu druſiga preiella jé billa od teh treh Krail lou, illud totum in pauperes diſtribuit, S: Bonau: l: de Vita Xti. kakor praue S: Bonau: sa katéro ſturilu jé nieh ueliku, inu dela ſhe dan danaſhni, kír oni Samú savupaio na Buga, uenner per letém nieh muie naſparaio. Ale, ſhe uezh jé teh, katéri, aku ſi lih ta S: Ozha naſs mollio, uenner pó rezh drugim, zhes Exempel Marie Diuize, zhes Exempel tega Salomona, zhes prepoued Jeſuſouo, pó rezh drugim naſlobé, nashelé, druziga nezh naproſsio kakor pó blagú; aku ſi lih phic diſcure Supra, Ne Satiat₉ &c: Boga Sapuſtim &c. Kakor jé nieh telkain inu telkain &c: Q perierunt &c. Od tod tedei OXtiani / poite Samí ù ſe, inu tu dobru Spremiſlite, molite prou, inu proſsite tu kar naſ vuzhí Jeſuſ, dobru to beſsedo ſoſtopite Quotidianum, kakor tude tu, kar.

Sa tem, inu h ſadnimu, aku ſi lih ù latinskim h’ peruemu, prauimo: Panem:6. Panem. Kruh: ſtoi ta beſseda Kruh, kakor ueimo, kir ù te zheterte proſhnie S: Ozha nasha molimo: Dai nam danaſs naſh vſagdainie Kruh: katéra bul, kakor ena is teh perueh napolniena jé is Skriunuſtmi, kakor prauio ti S: Vzheniki, inu ſubſebnu S: Aug: rekozh: petimus panem corporalem et Spiritualem. S: Auguſt: Epiſ: 121. ad: Prob͠a. c. 12. Kruh tega trupla jé ta Kruh, kateríga ima k’ jede ta Zhlouek, per katérim Saſtópe ſe uſa druga potréba, pitie, Jed guant &c. Ta Duhouni Kruh pak jé ta Gnada Boſhia, ta beſseda Boſhia, tu prezartanu S: R: Tellu. Per tem per uem, namezh: per tem teleſnim Kruhu opomina naſs beshati pred to Zartliuoſtio, ſladkoſnednoſtio; kir naſs navuzhí proſsit Meſsá, tiz, Vina &c: themuzh Kruha, ſkatérim naſs opomina ſamu h' temu kar jé Sadoſti obderſhat tu Shiuleinie. Katéru, Ah! niem ueliku odpert bi imallu te ozhí, katéri ta ku zartlaio tu Truplu, de od dalnih kraiou puſté ſi nosit, Ribe, ptize, Suinine, Vinu &c: katéri ſo takú ſladkaſnedi, de oni na uſe miſli kuhaio, pekó, nareiaio te Spishe, kir venner vnum eſt neceſsarium.Lucæ. 10. Sam Kruh inu voda jé sadoſti, kakor praue S: Duh: Initium vitæ hominis paris et aqua, in dumentum, et domus protegens turpitudinem.Ecclci 29. Sa tu tedei Xtus le letú nas vuzhí proſsiti, skuſi kateru naſs opomina odpouedat ſe te zártliuoſti, inu Samú is to potrebo sadoſti uſetí. Per tem pak dalei.

Opomina naſs Jeſus Skusi to beſsedo, Panem, Kruh, k proſhnie tega Duſhniga Kruha, h peruemu niegóue S: Gnade. Dalei h' poſhluſhainiu te beſsede Boſhie. H' Sadnimu tega zartaniga S: R: Teleſsa: kakor praue Diſcipul₉: In hac petitione panis panem Spirituvalem petimus, id eſt: Sacramentum Euchariſtiæ. Diſcipul₉: tract: de ora: Dn͠ca. pet: 4. Jnu tu sa tu, kir dalei praue: quod eſt robur animæ et medicina ipſam muniens, cibans et confortans in Via præſentis vitæ contra omnes Spirituvales defectus. Is katérim dershi Sueti Tho: Aqui: rekozh: Panis qui hic petitur Dues eſt, qui eſt cibus Angelorũ, refectio Beatorũ, qui in Cælo datur, et in terra comeditur. Ja Xtus Sam poterde, rekozh: Ego ſum panis viu₉ qui de Cælo deſcendi. Si quis manducauerit ex hoc pane viuet in æternũ. Letu, letú naſs vuzhí proſit Jeſus uS. Ozha naſhu, katéru urednu jé eniga ueliziga Spremiſlika, kadar ſe mole ta S: molitou. Sa tu.

De Sklenem, Ah Xtiani!Epilogus. Thema. Synopſis. gleite tedei, de dershite, de guorite, kar ſte Shlishali od Jeſusa inu od mene; poduisaite Se, de depolnienu bode nad Vame tu, Quæcumq₉ audiet, loquet. Molite ta S: Ozha naſh, ale is andohtio, merkaite na te nauke, katére ſte Shlishali, inu ſlasti ù te zheſe nie kir letukai: Corpori quod eſt neceſse, et quod animæ prodeſte, poteſs hic nos uſe tu boſte sadubili, inu pó letém, per letém inu sa letém præielli tu Nebesh