Pravice za razpolaganje z digitalnimi faksimili rokopisov so pridržane lastnikom rokopisov.
Avtorske pravice za besedilne podatke tega registra ureja licenca Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 2.5 Slovenija.
This work is licenced under the Creative Commons licence Attribution-ShareAlike 2.5 Slovenia.
Vira elektronskega opisa so izvirni rokopisi, opisani v enotah mdDesc.
Sedens docebat de nauicula turbas. Luc: 5.
Sedezh vuzhil jé to Ludstvuu is Zholnizha. Ibid:
Snat tu, kar dershal jé ù Suoj Shuli nekdaj ta Stari
thagoras
xagoras; Saſtopit tu, kar vuzhil jé ta Boſhji
det inu Saſtopit prauem uſe tu, kaj
druziga jé, kakor eno praſna Slama mlatit? Kakor
gouory ta imenitni Karshanski Poët
Senſerit, aut quid acutus
tradiderint zenoqₔ Platoqₔ. Inscitum
ſcire hoc, et ſine fruge uoco.Snat, uedit inu Sasto
Nezh, nezh sa reſniza:
pazh pá preſhlu bi mnokotérimu h’ ueliki Shkode
pit uſe tu, kar uni vuzhili ſó, inu neſsli naprei tem
Jogram; kaj Sdalu bi enimu is Naſs, kaj
bi nuzalu?
inu naſrézhe; sa uolo kir, kakor
praue S: Apoſtel ta vzhenuſt
, ter
takú Skode temu, gdur taiſto ima, zhe ta tega
kakor jé Sama na Sebe ubje inu vmory
Duha nima: kakor ſe, de druſih prizh
naiszhem, uidit inu Spoſnat nad Sameme teme
Samóre; kir, ti, aku ſi lih, kakor
praue S:
tilia multa tractantes
diuidentes, deſinientes, ratiotinantiones accutiſsimas conclu
dentes, libros
implentes Suam Sapientiam Buccis crepantibus uentilantes, qui etiā.
dicere,
auderant hominibus: Nos Sequimini, Sectam nostrum tenete, ſi vuetis beaté ui
uere.Veliku od tugentou inu tadlou, od brumnoſti, inu hudobije gouorili, popiſsuvalli,
. Venner per uſem letém, kaj sa en dobizhig
ſtuirli ſó inu do
reslagali, ueliku buquu od tega napolnili ſó; ja njeh modruſt is glaſno ſhtimo
oſna
nuvalli, rekozh: hodite sa nami, naſh vuk dershíte, aku hozhte enu dobru inu
is
uelizhanu Shjulejnje pelláti
billi? nezh druſiga, kakor to Smert njeh Dushe, kakor to naſrézho
tega pogubljenja; kir
ta modruſt, katéra napolnjena is S: Duham;
katéra perſhla ni njem od taiſtiga, umorilla
je to, de oni nigdar h’ temu
Nebeshkimu Shjulejnju nabode oshiuelli; de oni aku ſi lih ſó
druge k’ enimu
isuelizhanimu Shjulejnju klizhali, Samy taiſtiga nimajo, inu sadobili ni ſo:
kir
oni sa uolo njeh neuére per uſe lete Vzhenuſti pogubleni ſó inu ferdamani. Sa tu tedei
sklene ta Sgurni modri Karshanski Poët
trina Piorum, Nam lacrymas imo pectore gignit eis.En drugi inu ueliku bulsi vuk
:
jé teh brumnih, katéri obudy inu rody per njeh te
Solsé, katére njem tekó is Serza, ka
tére Sturé inu obudé njeh ueliko k’ enimu
prauimu inu brumnimu Shjulejnju ſtopiti
sa katéru, kir jé dobru uedel Jesus
ta zhaſtiti Syn Boſhji; sa tu hotel jé on ſam ù nje
góui S: inu Boſhji Pershone k’ enimu Mojſtru inu Vezhniku gratat inu
poſtati, h’
temu, de bi on bil, te katére Só njega poſhluſhalli, resnizhnishi k’
enimu isueli
zhanimu Shjulejnju perpellal: Sa katéru kir ſo ti folki uedili, hiteli
ſó is ueli
kim fliſsam h’ njemu njega S: Vuk, katéri poln jé bil
S: Duha poshlushat: kakor.
Zhe pogledamo enu malu ù danaſhni S: Euangelium, uidimo to reſnizo: ki,
kadar
Jeſus ta zhastiti Syn Boſhji pershel jé bil na eno Sredo, na ta 24. dan meſza
Aprila, ù
31. leite njegóue ſtaroſti h’ temu morju Genezareth; tedei obſulla jé ena
uelika
mnoshiza taiſtiga, de on, takù rekozh: perſilen jé bil ſtopit ù en zhlon,
ter odrinit
ſe od kraja, inu takù is zholnízha na morju, Sedens, docebat turbas:
Sedeozh ù tem
: ale kaj? more biti khi kaj
taziga, kakor vuzhil jé en
zholnizhu vuzhil jé te folke
drugi is Philosophou? Ah! nak, nak nezh taziga: pazh pá vuzhil jé, kakor
praue: de pertinentibus ad regnum dei docebat turbas:
vuzhil jé ta folk tu, kar jé k’
:
vuzhil jé taiſte, kaj imajo ſturiti, aku hozhejo
temu Nebeshkimu Krajleuſtuu potreba
beatè uiuere: enu isuelizhanu
Shjulejnje
pellat inu sadobit: Tá, de bi letù po drusih
karajeh napomankalu,
sapouedal jé Suojim Jagram raunu letù dellat inu iskasuvati; kir
tem sapouedal jé:
Euntes in Mundum vniuerſum, prædicate Euangelium omni creaturæ.Poite pó uſem Suejtu, pridiguite uſem Stuaram ta Euangelium
; ter h’ temu
perstauil jé, ka
kor Praue S:
Karſtite leté ù mei Jmeni Bogá Ozhéta, inu Synù, inu S: Duha;
kir takù uſem tem odper
la ſe bodo te Vrata h’ temu Beatè viuere: ale
isuelizhanimu Shjulejnju
, namezh: k’ te
perprauleni Vezhery Nebeshkiga
Veſsellja, inu Jſuelizhajnja. Ta per tem djal jé da
lej h’ tem Jogram: docents eos
Seurare Omnia quæcumqₔ mandaui vobis.Vzhi
.
te te folke dershat inu ueruvat uſe tu, kar ſim jaſt Vam veruvat in dershat
sapouedal
Katérimu pouejllu inu sapouede de be ſturil sadoſti shlushilli ſó
teh 12 ſtukou te
S: Verre, ter te vuzhili ſó uſe Ludy h’ temu, kir ſo
uedili, de ſkusi derſhajnje letéh,
sadoby ſe ta praua Modruſt Vzhenuzht, inu tu
reſnizhnu Jſuelizhanu Shiulejnje.
Od tod tedei, kir Jeſus da meni ta Exampel vuzhite te folke; kir on ſe
dens
docebat de nauicula turbas, sedezh vuzhil jé is zholnizha te folke
;
zer h’ temu, de bi on bil letem oſnanil tu,
kar jé potrebnu ad regnum dei; ale h’ te
: Inu kir ti
Apoſtelni slushili ſó teh 12 ſtukou te S:
mu Boſhymu Krajleustuu
Verre h’ temu de bi ſe losaj pershlu h’ letemu. Sa tu hozhem jeſt per teh oſtáti,
inu Sizer sa danaſs per tem peruim, katériga
kilJeſt
: ter
iska
verujem ù Boga ozhéta vsigamogozhniga Stuarnika Nebeſs inu Semle
sat. de. Vnus Deus adorandus eſt Creator et uocandus, Creatorum omnium. En
ſam Bug
.
ſe Sposhtuvati, ima ter imenuvati. Stvarnig rezhy Stuarjenih
Delezh sa resniza sashlu jé billú od resnize, inu globóku sabredlu jé billú ta
zhloueſtuu ù te Samame; kir tu zhes uſo Spodobnoſt na meſte Boga zhaſtillu jé enu
liko obilnoſt teh Malikou: sakaj,
kakor praue is
zhaſte imelli:
já, tanta fuit cæcæ Gentilitatis vanitas, et ad Rominum arbitria fin geret
et
eligeret Sibi umerum Deorum. Takú ueliku billa jé ta napametinu præproshnia
ter takú, de eni dershali ſó sa Boga eniga Lintcerra, eni eniga
tega Slepiga aidouſtua, de tu po
volle eniga Sledniga Zhlouéka Sbizalu ſi jé inu ſtaui
lu tu Shtiuejnje
taiſtih;
pſa,
eni eno mazhko, eni eno merkouzo, eni eno drugo naſano shiual: já eni eno is
broma,
slata, Srebra ale khj is ene druge rude; eni pak eno is leſsá, kamena inu khi kaj
taziga ſteſsáno Statuo; katere ſó ſtauili ù te Temple inu na Altarje, ter te sa
njeh Bo
goue molili; per katérim imel jé en uelik dobizhig ta poklenski Lucifer,
inu eno ueli
ko Skodo Bog V:
M: Eno ueliko Skodo prauem imel jé per tem Bug V:
M: sa uolo kir on ni
imel te praue zhaſty is katéro on ſam ima ſe
zhislat inu zhaſtiti. En uelig dobizhig
pak ta paklenski Lucifer imel jé is tega, kir on ueliku Dush sadobil jé ù ta paklen
ski bresen: katére ueliko Skode inu hudizhauiga dobizhka Bug dalei ni mogel ter
péti, sa tu, misit unigentium filium Suum:poſlal jé Suojega ediniga Synú na Semlo
, ka
téri, de bi tu uſe ouergel, inu
to prauo luzh te S: Verre ushgal, inu is to
tuu reſnetil; Sazhel jé Sam zhes tu gouorit, Sazhel
jé vuzhiti, de uezh Bogou ſe naſnaj
de kakor en Sam inu tri perſone: katéru, de bi
ſe she bul pó Suejtu resglaſillu, sapoued
dal jé ſuoijm Jogram poit pó uſem Suejtu
inu oſnanuvat taiſtu: Katéru ſtuirili ſo tu
de inu doperneſli; uenner de bi lety,
kakor praue ta Chatechismus Romanus: Vt id ipſum
omnes Sentirent, ac dicerent, neqₔ
ulla eſsent inter eos Shismata quos ad fidei Vni
tatem uocaſsent, Sed eſsent
perfecti in eodem Senſu, et in eadem ſantentia.De bi ti
Sbrali ſó ſé bily ù
Jogri uſi enu dershali, uſi eno vuzhilli inu pridiguvali, inu de bi
nabilla nobéna
Smeshnjaua per teh, katéri bodo oni h’ te edinoſti te
S: Verre poklizali; themuzh de be
uſi billy ù eni popolnamaſti ù
eni miſli, djanju inu dershajnju:
Jeruſalemskim mejſte,
inu, congregati descripſerunt duodecim articulus fidei in
primo Conciliotakú ſbrani ù tem peruim vkup
ſbralishzhu shlushili inu popiſ
; katerih ta perui sadéne Bogá Ozhéta, to per
sáli ſo billy teh 12 ſtukov te S:
Verre
uo perſono S:
Troyze. Teh ſest pak sa tem peruim sadenejo Jeſuſa tega Synú Boſhyga
inu to drugo
perſono: inu teh sadnih pet pak S: Duhá, kakor to tretio perſono
S:
Troyze sadenejo: h' katerimu ta Sazhetig ſturil jé
telnou rekozh: Credo in Deum Patrem omnipotentem Creatorem Cæli et
Teruæ. Jeſt
. V’ katérim
verujem ù Boga Ozhéta Vsiga mogozhniga Stuarnika Nebeſs inu
Semle
kakor praue ta ueliki Moiſter Discipulus, ale
S: Apoſtel tri
Subſebne rezhy inu reſnize; quarum prima est de Diuinitate,ka
, de namezh: en ſam Bug jé inu ne
uezh, kir
terih ta perua jé ta edinoſt Boſhja
on napráue: jeſt verujem Bogé, temuzh praue, jeſt uerujem ù Bogá, katéru
ka
she, de le en Sam Bug jé, inu nikar uezh. Dalei pak inu h’ drugimu, kashe Nam
ta mogozhnoſt Boſhjo, kir praue: Patrem Omnipotentem, Ozhéta Vſigamogozh
. H’ tretymu inu h’ sadnimu kashe Nam, tu Stuarjejnje tega Suieta,
rekozh:
niga
Creatorem Caeli et terrae: de on namezh: Bug Ozha Nebeshki ſturil jé uſe
tu, kar ſtuar
, katéru jé sa reſniza ena uelika
rezh, sa uolo katére
jeniga jé, kar jé sunaj njega
prauem: Vnus Deus adorandus eſt Creator et uocandus, Creatorum
omnium. En ſam
Bug ſe Sposhtuvati, ima ter imenuvati, Stuarnik rezhy
ſtuarjenih.
kolku bul uidimo,
ſtopimo enu malu dalej ù S: Piſmu, inu ſizer h’ temu, kar.
Pishe
tem hribu Sinai, ter tamkaj sadershal ſe jé bil nekolku zhaſsa ù
tem pogouoru is Bu
gam h’ ù mei drugim Locutusqₔ eſt Dominus, gouoril jé h’ njemu rekozh
:
merkai
ſesJeſt
Sim Gospud tuoi Bug
, kate
ri Sim tebe reshil inu ispellal is Egypta, inu is
hishe te Shushnoſti: Sa tu Non habebis
Deos alienos coram me.Ti nabosh imel, ale ti nimash ptuyh Bogou pred mano imeti
. Ka
teru
guorjejnje zhe Spremiſhlimo enu malu is
is tem kashe Nam G: Bug,
de, kakor jé on Sam, kakor on sa Samiga Bogá ima ſe ueruvat
takù on Sam hozhe kakor
Bug zheszhen inu Sposhtuvan biti. De on Sam jé, inu drusiga
Bogá ni Snaiti, de
bode sa doſte tu, kar h’
poterjejnju letéga gouoril inu iskasal je uni Angel, od katériga.
Bere ſe ù Shjalejnju S: Duize inu Maternize
Diuiza zhes nje vollo sarozhéna billa jé enimu ſlahtnimu, uenner aidouskimu inu
neuerni
mu Mladenizhu is iménam
nin nadoteknil, inu debe ona tu Diuishtuu ohranilla;
djala jé h’ letému:
jeſt imam eniga Angela, jeſt
Sim ù Skerbe eniga Angela, kateri muoje Diuishtuu varuje:
sa to te opominam, de khi
kaj zhes tu nasturish, inu ù niegóuo Saméro napodesh. Letú
Kir shlishal jé
bres S: Karsta nizhe namóre uidit taiſtiga; oblubil jé
ſe karſtit puſtiti, inu to Verro
gore uſeti. Na tu ueſsella
is tem debe on
proſil tega S: Papesha, de be ga ù tem potrebnim h’ te Verre poduzhil, inu
karstil. Katéru, kir shlishal jé
uedal kar jé ukasalla njemu ta Neueſta
inu karſtil: katéru, kir ſhlishal jé
Bogá, inu rezhe: O Bug ti Seuz zhiſtiga ſuejtuvajnja, uſeme gore ta ſad tega
Semena,
katériga uſjal ſi ù Serze te
enu Jagnje, h’ temu debe objel tuojo
S: Sapoued inu postaùo. Illumina cor eius, et elarē
te manifeſta, ut
te Deum uerum Sectetur et colat.Reſuejti njegouu Serzè, de on tebe
. Katéru, kir jé on
takú molil, perkásal ſe jé ù mei tem en zellu ſuejt
Spoſna, zhaſty inu hode sa tabo; pokáshi ſe
njemu, de ti si ta praui, Sami inu shiui ter
uzehni Bug
liga Oblizhja Moſh, katéri
dershal jé ene is ſlatimi pouſhtabi popiſane buque u ro
kah; katériga Moſha, ale
Angela, kir uidil jé ta
ha: ale, kir
tu piſmo brati: na katéru uſtal jé gore ta
buque, inu Sizer te Beſsede. Vnus uerus Deus, una fides, unum
Baptiſma. En ſam jé
. Katéru kir ſbral
jé
praui Bug, ena Sama Vera, en Sam Karst
lubil jé uſe ueruvat inu dersháti; inu katéru
karſtil jé njega ta
ta
takú sadubil tu Jſuelizhajnje, de on ſedei gleda inu gledal bode Boga
na Vekumai.
Letú, kar ſedei Smo Shlishali, imu ſlaſti tu, kar ſtallu jé ù teh buquah sapiſ
sanu, kaj kashe Nam druſiga? Kakor, de Bug V:
M: Sam jé inu drusiga Bogá sukai
njega ni Snaiti? Kir on tu iskásal
inu pokásal ni is, ale skusi eniga Patriareha, Pre
roka ale Vzhenika, themuzh Skusi
eniga Angela, poterdel telkain krat Skusi njego
uiga Synù Jeſuſa; ja tude Sam is
njegouo leſtno beſsedo, rekozh: Dominus Deus
tuus unus eſt.Tuoj Gospod Bug en Sam inu edini jé
: Sa tu on Sam hozhe sposhtuvā
inu
zheszhen biti; Sa tu hozhe debe ſe ù njega Samiga ueruvalu; sa tu tedei praue
Jeſt uerujem ù Boga
, inu ne: Jeſt
uerujem ù Bogóue: is kate
rim opomina Naſs uſe na tako uisho is nym rezh inu
gouoriti, ter ueruvat ù taiſtiga
katéru Samù naſs ſtury k’ enim njemu perjetnim
Otrókam. Sakaj kakor samerka jeſt ue
Truyna jé, namezh: Credo
Deo, credo Deum, credo im Deum. Tu jé:
rujemJeſt verujem
. Verjeti Bogú jé uerjeti njegóui
Bogù, jeſt verujem Boga, inu
jeſt uerujem ù Bogá
beſsedi poſtaui inu
sapouedi; katéru ni G: Bogù telkain perjetnu, kir tu tude ti hu
dobni
Greshniki uerujejo; ale kir oni nadershé tu kar oni uerujejo, sa to ſó oni od
njega
sauersheni. Verjeti Bogá jé telkajn, kakor ueruvat de jé Bug; katéru naſs tu
de
naſtruy k’ enimu G: Bogù perjetnim Otrókam; Sakaj, kakor praue
S: Apoſtel
Et Daemones credunt, et
contremiscunt.Ti hudizhi tude uerjejo de jé Bug, inu ſe pred le
; ter
uenner per uſem letem oni nobéniga nuza nimajo, inu tu sa
tém boje inu treſsejo
tu, kir per njeh, kakor
tude per teh peruih, tu jé Greshnikih pomanka tu tretje, namezh:
tu. Credo in Deum,
Jeſt uerujem ù Bogá
, katéru ni nezh druſiga, themuzh, kakor pra
ue ta Sgur
Spomneni Discipulus: credere in Deum eſt credendo Deum amare, et credendo
in eum
ira per bounum opus, et credendo ei adærere quantúm ad tollerantiam mali.
Et
credendo Christi membris incorporari quantum ad dilectionem Proximi.Verjeti
Xtuſhauim ſkusi eno prauo inu
ù Bogà, jé is Verro lubiti Bogà, inu is Verro ù njega poit Skusi inu is
dobrim dellam,
is Verro per njemu oſtati ù prænaſhajnju teh theshau, nadluh inu
drusiga terplejnja.
Verjeti ù Buga jé is Verro perraitat ſé tem glidam.
reſnizhno lubesen prutje temu Bliſhnimu:
katéru Samú naſs
prauim otrókam Boſhym, inu reſnizhnim Jeſuſauim Jogram: letú Samú jé taiſtu,
is
katériga ſe Spoſnajo ti Otrózi Boſhy, inu otrózi tega hudizha, letú Samú jé Sna
menje teh prauih uernih inu Jeſuſauih Jogrou, kakor dial inu pouedal jé Sam Jeſus,
rekozh: In hoc cognoſcent omnes quia Discipuli mei eſtis, ſi dilectionem habueritis
ad
inuicem.V’ letém uſi bodo Vaſ poſnalli de ſte muoj Jogri, zhe to lubesen boſte ù mei Sabo
imelli.
Sa tu tedei, Ah Xtiani! gleimo kaj jé Nam potréba, aku hozhemo eni
praui Karsheni
ki, eni praui Otrózi Boſhji, eni Erbi teh Nebeſs poſtáti? Spomni ſe
en ſledni na te per
ui ſtuk, inu ſlaſti te tri perue beſsede: Jeſt uerujem ù Bogá;
de ti leté prou dershish,
kakor te gouorish inu molish; de, namezh: Verujesh ù
njega inu Samiga, de ti poduisaſh
ſe po dobrem djanju, de ti njega lubish, de ti
per njemu ù ſledni nadlúgi oſtánesh, de
ti iskásesh to lubésen tuojmu Blishnimu:
per tem pak naposábi na tu, kar te naprei
neſse
Crætorem Cæli et Terræ.
Ozhéta vſiga mogozhniga Stuarnika Nebeſs inu Semle
, kir
is teme reshil inu
pokásal jé eno ueliko Skriunuſt
mu
kar ſmo ſhlishali, namezh h' Veruvajnju ù Boga inu Samiga, h’ Sposhtuvajnja njega
Samiga, h’ lubeſni, zheszhejnju inu k’ huali Samiga njega: Katéra Skriunuſt ni
druga, ka
kor tu vſiga mogozhnu Ozhaſtuu, katéra ima zhes Naſs uſe, kakor en
miloſtiui Ozha.
Kateru de bul saſtopimo, poſtáuim enu vupraſhajnje, inu ſizer ne Jeſt ſam od
lubesen prutje temu Otróku, ta Ozha, ale
pak ta Mate? Kir uej ſe de ob obéh letú pride, kir
uej ſe inu uidi, de obá sa tu
Skerbita obá letú Dette uarujeta; ta Ozha poduisa ſe letému ta
Shiuesh perdobiti,
ta Mate taiſtu rediti: katéri tedei is teh dueh ima eno uehshi lubeſen prutje
temu
Otróku? na tú bi eden mogel rezhe, de ta Ozha, kir on uezh terpy sa taiſtiga shiuesh ka
kor ta Mate: ale nak, nak o Xtiani lubeſniui! Eno uehshi lubesen ima
uſelei ta Mate, ka
kor ta Ozha prutie temu Otróku; kir kakor Samy Sposnate inu
uidite, de kadar temu otroku
kaj fally, kadar tu Dette is jokam inu Solsizame to
pomuzh proſsi; tedei ta dobrutliua Mate jé
zdaizi na nogah, aku ſi lih billa ù
Spajnju inu per pokoju; tezhe k’ Otróku pogleda h’ temu,
præskerby letú is potréba:
ta Ozha pak h’ temu joku Smerja Mater inu otróka, já ſhe mnoko
téri krat ſhentuje
inu tebe obá, inu ſe pobére is hishe, debe ta uek inu jok naposhlushal. Js
katériga
ſedei uidimo de eno uehshi lubesen ima ta Mate prutie temu Otróku, kakor ta Ozha.
Katéru uſe poterde Sam Bug V:
M: ſkusi
ter obliuiſci poteſt infantem ſuum, ut non miſereatur filio uteri ſui?Bode le mogla ena
?
Mate za ſuoje Dette posábit, de ſe nabode uſmilila zhes Sad,
zhes otróka Suojega Trupla
nak, ale teshku, kir ta lubesen njo h’ temu
Vſmiljenju ſili taiſto: Já, kadar bi se permerilu
de be ſe ena taka Sneshla, et ſi
ipſa oblita fuerit, gouory dalej Bug V:
M: Ego tamen nom obli
uiscar tui, ecce in manibus meis descripſi te.
Sneshla ſe khi bode ena taka Mate, katéra
: Katé
bi na tu Dette posabilla, jeſt nozem
na tu posábit, kir tu ſim ſi jeſt na roko sapiſsal
ru, Ah
Xtiani! Kaj Nam kashe drusiga, kakor to ſkriunuſt, katéro Nam poſtáue
naprei Jeſt uerujem ù Boga
Ozheta
, is katéro osnanuje Nā
de on jé sa resniza, kakor praue
nis,en Ozha te Miloſti, inu en Bug uſeh troshou inu veſsellia
? Kir on nashpara letéga
prutje nobénimu, themuzh iskasuje letú enimu ſlednimu: Sa tu tedei, Ah! Kir imamo
eniga takù miloſtiuiga Ozhéta, inu ſizer Omnipotentem uſega Mogozhniga:
kakú
ſe bode
moglu pergoditi, de on nabode Nam ù te potrébe preſtopil? Kir, kakor praue
ta Sgur Spomne
ni Discipulus: Cúm autem omnipotens ſit non poteſtei deſse poteſtas
non implendo bonae
Voluntatem, quam habet ad filios.Kir vſiga mogozhniga jé Naſh Bug inu Ozha, njemu Sman
:
Sa tu O zhlouig! Spomni, ſpomni ueden inu dobru na ta perue ſtuk P:
K:
C: Verre: Spom
kat namóre ta oblaſt
dopolniti te Volle, katéro dobro ima prutje Nam ſuojm Synóuam inu Ot
rókam
ni Se prauem, kadar kole molish inu raitash to
S: Verro na tu, kar ù taiſti prauish, namezh:
de ti verujesh ù eniga
Bogá, katéri jé en miloſtiui inu V:
M: Ozha: Spomni prauem inu
nikar sabſtoin, themuzh is dobrim
fundamentam inu urſaham ponouym letú; kir zhe.
Zhe enu malu tu zhloueſtuu reſgledamo, Snaidemo; de njeh ueliku, aku ſi
lih ueden
inu pogoſtu te beſsede tega peruiga ſtuka Spominjajo; uenner malu na tu Spom
nio
ſe, kar Spominajo: kir malu jé teh, katéri bi prou ueruvali, katéri bi prou savupali
na njeh V:
M: dobrutliuiga Ozheta: pazh pá ueliku jé teh, katéri Sapuſté tega, inu ſe
podadó h' temu hudizhu, kir oni uezh dershé na tu kar jé tega, kakor pak kar jé
Boſhyga:
Sakaj, kuliku jé njeh, katéri grabio pod ſa tu, kar drugim pó prauizi
ſlishi? Kuliku jé njeh
katéri ptuye blagú dershé per ſebe inu poſsedajo, ter
pouernite nozhejo, kir ſe bojé debe
njem za ſhjulejnju napomankalu? kuliku jé njeh,
katéri ulezhejo inu dellajo ù praſnig inu
dellaunig kakor ſhiuína, de en krat na
Buga naſpomnio; Sapuſté to S: Masho, sapuſte to S:
Sapoued inu obhayllu, sapuſté te poſte inu molitue, sapuſté drugo Shlushbo inu
shtreshbo Boſ
jo, ter gredó po dobizhkih, po delle, inu pó enim posemelskim
teleſnim nuzu, kir ſe boyé debe na
pomankal njem ta Siuesh; de le letéga sadobé,
namarajo sa andoht, sa brumnoſt, sa dershajnje
teh poſtau inu sapouedi Boſhyh;
katéru, kaj jé drusiga, kakor sapúshat Bogà, inu hoditi
sa hudizham? Katéru, kaj jé
drusiga, kakor Bogà sa slabishiga, inu sa mozheshiga tega hu
dizha dersháti? Ah! jé
le letú ueruvat ù Bugà? jé letú dershat Bog sa eniga V:
M: ozheta?
jé letú savupat na tega ſtuarnika? jé le letú prou molit to
S: Verro? She le per tem ima kaj
dobriga troſhtat en taki? Ah! nak,
nak sa resniza, kir taki uredni ni ſo, de be to mogozh
noſt, miloſt, dobruto inu
pomuzh tega mogozhniga miloſtiuiga inu dobrutliuiga Ozheta
obzhutili: sa uolo kir
oni ſkusi to prauo Verro, ſkuſi to lubesen prutje Bogú inu Blishni
mu, naſture ſe
k' enim otrókam inu Synouam Boſhym; sa tu oni uredni ni ſó letega, de
bi oni te
gnade od G: Bogá prejemali. Od tod tedei, O Xtiani! odſtopite
od te Smanu
Sapuſtite tega hudizha, inu pouernite ſé Supet h' uashnimu prauimu
Bogú, inu boſte uſe le
tú imelli inu præjelli; kakor prejel jé uni Soldat, od
katériga berem, inu Sklenem is nym.
jé bil uſe tu njegóuu, de h' Sadnimu is njegóuo brumno Shennó mogel jé ù
ú pomankajnju tega shiuesha
ſuoje dny pellati. V' lete nadlúgi ta brumna Shenna ſtalla
jé ſtanouitna, inu ueden
molilla jé to S: Verro, ter per tem savupala na to miloſt inu Mo
gozhnoſt Boſhjo; ta Moſh pak ù te nadlúgi odſtopil jé od Bugá, inu iskal jé to
pomuzh
per hudizhu, katéri oblubil jé bil temu Soldatu ueliku blagá, zhe on bode
njemu niegóuo
shenó dul zhes inu isrozhil: h' katérimu kir ta præproſti Moſh bil jé
peruolil, inu præjel
ueliku denarjou od Sathana, uſe jé bil is ſabo en dan to
brumno Shenó, inu pelal jé letó is
Sabo ù en goiſd, de be on tamkaj bil taiſto temu
hudizhu zhes dal, inu isrozhil; katéru
uſe billú bi ſe sgudilu, kadar bi Maria
Diuiza te Shenne sa uolo nje andohti pomagal
la nabilla: Sakai, kir ta brumna inu
andohtliua Shena ſhla jé is tem mosham memo ene
Cerque, ſhla je letá ù letó enu
malo Mario Diuizo pozhaſtiti; letukai saspalla billa je
enu malu, inu na meſte nje
Maria ù perſone inu ù podóbe te Shenne perſhla je is
Cerque inu ſhla jé is tem
Moſham: prideta ù ta borſht, pride ta hudizh, ale h' temu
Soldatu inu Shenne Se ni
hotel perblishat; themuzh upel jé od delezh: Ah! Sakai ſi me ti
golufal na tako
uisho? Ti ſi meni tuojo Shennó sa mouje denarje oblubil perpellati,
inu perpelal ſi
me muojo Shourashenzo, to Mater Boſhio, katéra me ima ù pakou pahni
niti: na katéru
Maria sapoué temu hudizhu, de ſe ima prozh ù paklenski bresen pobra
ti. Katéru
ſturil jé tude is uelikim krikam. Ta Soldat pak padel jé na kolléna,
pozhaſtil jé
Mario, inu sa saméro poproſil: katéra jé njega poſuarilla h' peruemu; sa uo
lo kir
jé on uezh na hudizha, kakor na Búga savpal: H' drugimu, kir jé hotel njegóuo
Shennó inu nje Shlushabniza hudizha isdat, per tem opomnila jé taiſtiga, de ima uſe
tu
hudizhauu saurezhe, inu na Buga savupat: katéri kir jé ſturil, shegnan jé bil na
blagú, inu præuiden Skusi Mario is uſo potrébo. Letú opoſnal jé te Shenne, katéra
ga
jé opomnila prou to S: Verro molit, inu na Boga V:
M: Ozhéta savupat. Katéru
hic moraliza, hic exagera, hic ad hortara ad
bené orandū in Deum bené eredendum.
Kir: Vnus Deus adorandy &c:
kir takú bomo ena praue Erbe teh Nebeſs
. Amen.