Pravice za razpolaganje z digitalnimi faksimili rokopisov so pridržane lastnikom rokopisov.
Avtorske pravice za besedilne podatke tega registra ureja licenca Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 2.5 Slovenija.
This work is licenced under the Creative Commons licence Attribution-ShareAlike 2.5 Slovenia.
Vira elektronskega opisa so izvirni rokopisi, opisani v enotah mdDesc.
Homo quidam erat Diues, qui habebat Villicum.Jé bil en bogat Mósh, katèri imèl
jè eniga Hiſhnika.
Luc: 16.
De tu, kar gouoril jé Jesus ù te danaſhni Euangelski pripouiſti od eniga præmoſh
niga inu bogatiga Moshà, menit inu sdeti bi Se khi enimu moglu, de gouorjenu jé khi
od
tega Litierskiga krajla is imēnam
kir ta, kogar kole ſe jé dotiknil uſe jé h’ Slatu gratalu inu
poſtallu. Dalei menit bi
khi eden menil, de tu gouorjenu jé od eniga Medierskiga
krajlla is iménam
katéri bil jé takù bogat, de na en krat ù
njegóuim Shazu Sneshlu ſe jé 24. Millio
nou gotouiga denarja. She dalej menit bi
khi eden menil, de tu gouorjejnje grede
na eniga Jndianerskiga krajlla is iménam
moſhin, de on k’ iskaſajnu
tega bogaſtua narédil jé bil eno goſtarjo ſuojm peruim tega kraj
leuſtua, katéra
terpella jé ſtu inu oſsemdeſset dny pó drugim.
ſueti bi ſe khi enimu ale drugimu moglu, de tu gouorjejnje zika na
tega Judouskiga Bo
gatyna is imènam
ra, et epulabatur quotidie:oblazhil ſe jé is ſkarlàtam, inu uſag dan trumfal jé zhes
. She uſelej
dalej menit bi khi mogel eden, de Jeſus gouoril jé to danaſhna pripouiſt
maſsa
od eniga
ale drusiga taziga bogatza: Ale zhe od tod dalej pogledamo, zhe letú enu ma
lu bul
Spremiſlimo; Snaidemo, de Jesus drusiga nekaj hotel Nam jé iskásat, namezh: kako.
Letú kadar Spreudarjajo ti Vzhenyki, taku ta uekshi tal taiſtih prauio, de is to
pripouiſtio hotel jé Jeſus Sam Sebe, inu Suojga Ozheta iskásat: Ozhéta, sa eniga
zhlo
uèka: ſebe sa eniga takú rekozh: Hishyka. Tega ozhéta sa eniga zhlouéka inu
ſizer
bogatiga, sa tu; kakor praue S:
po ſuojm pildu
inu podóbe.
hotel jé ſkusi tega
Hishnika, sa uolo kir njemu ta Nebeſhki Ozha Srozhil jé inu dal ù
oblaſt inu ù roko
uſe rezhy inu ſtuary: Omnia dedit in manu eius. Tega ozhéta imenuval
jé eniga
bogatiga, inu reſnizhnu: sakaj letà jé taiſti, katéri ſmé inu more ſiher rezh inu
Jeſt ſim bogat, inu napoterbujem nizeſser
: sa uolo
kir, kakor praue
qui habitant in eo.Tega Gospuda jé ta Semla, inu polnoſt taiſtih, ta Suejt inu uſe tu kar
. Tega ozhéta imenuval jé bogatiga Jeſus, inu Spodobnu: sakaj glo
na
taiſtim præbiua
ria et diuitiae in domo eius.Zhaſt inu bogaſtuu, kakor ù enim drugim kraju
praue
uid
klizhejo, kakor praue S: Apoſtel Subſebnu
pak, kakor ù enim drugim kraju praue ta Sedej Spomneni Apoſtel, bogat jé Bug
, kir on jé: Deus qui diues eſt in
miſeri
ta
Nebeſhki Ozha ù te dobrúti inu Miloſti
cordia.Ta Bug, katéri bogat jé ù tem Vſmilejnju inu dobrúti
: inu tu uezh, uezh, uezh
kakor reſnizhnu; kakor tu uidimo inu obzhutimo bres vunuſetja uſi ukupaj: kir de
Smo, de shiuimo, de imamo nasho uſagdajnja potrèba, uſe letù ni druſiga, nakashe
drusi
ga, kakor ta naisgruntano Miloſt inu dobrúto Boſhjo. Venner ù mej uſem letém
per bul
iskàsal jé letó, kir on is leté prutje temu od ſebe pó njegóuim pildu inu
podóbe ſtuar
jenimu zhloéku, Snebíti hotel ſe jé tega, kar jé on, namezh: ta ſkusi
tega bogatiga
Moſhà pomejneni Ozha Nebeſhki, ner uezh ſhtimal, inu ner uezh lubi:
namezh ſuoj
ga Synù, kir on tega poſlal jé na ta Suejt, kakor, takù rekozh: eniga
Hiſhnika,
h' temu, de bi bil on na tem tega zhlouéka uishal, gouernal inu uerdèual;
katéru de bi bil
loshaj ſturil inu doperneſsil, puſtil jé njega h' enimu zhlouéku
gratat inu poſtáti: Ven
ner ne kakor te drugi Ludy inu zhlouèke; temuzh, kakor
praue ù tem tretym ſtuku tega
Apoſtelskiga Sklada,
nano uisho; kir
on, Qui Conceptus eſt de Spiritu Sancto, natus ex Maria Virgine. Spozhet
. Katéru uſe kashe Nam ta
naisgruntana Mi
je od
S: Duhà, inu rojen is Mariæ Diuize
loſt tega bogatiga zhlouéka, tega præmoſhniga Moſha, namezh Boga
Nebeshkiga ozheta:
Katéru, zhe enu malu bul Spremiſlimo; inu zhe tu, kar gouory Jeſus ù te pripo
uiſti: Homo quidam erat diues, qui habebat Villicum:
uidimo, de letú da meni na roko to
perloshnoſt dalei kaj od tega gouoriti; inu slaſti kir
tu, de ta Nebeſhki inu ù
Miloſti bogáti Ozha puſtil jé Suojga Hiſhnika inu Synù Jeſu
sa, Spozhéti od
S: Duhà, inu is, ale od ene Diuize roditi, jé en ſtuk, inu Sizer ta trety
te S:
K:
C: Verre.
oblúbi oſtáti, inu tega to reſniza
iskàsat, namezh: de. Jesus alio ex Patre, Non con
ceptus eſt in Matre, quàm de
Sancto Spiritu.
ni Chriſtus, kó od Suetiga Duha. Katéru de bodo tedej Saſtopili, sashlishat
bodo perprauleni.
V' mej drugim lepimi nauki, katére dal Nam jé ta danaſhni Euangelski Hiſh
nig, lep
jè tude letà, kateriga dà Nam is teme duema sakaj,
kir ta sathoshen, kakor debe bil sadjal uſe tu, kar jé billù tega Goſpodarja;
Sazhel jé
Sam per ſebe rezhe: Quid faciam? kaj hozhem jeſt ſedei ſturiti?
katére beſsede ſo Nam
prauem en lep, dober, nuzni inu spodobni nauk, kir one ſo,
kakor praue en imenitni
zhajnia: pó katérih en ſledni is uelikim fliſsam imel bi ſe poduisat;
inu ſizer h' temu
de bi is teme ſam ſebe sprashuval ueden inu pogoſtu: sakaj. Zhe
Sprashuje ſe en shular,
en Antuerhar, ale en drugi, katéri sheli en vuk sapopaſti,
is to beſsedo: Quid Sciam? Kaj
jeſt danaſs ale Jutre, de is tem
ſe bom mogel shiuiti. Zhe Spraſhuje ſe en Dohtar,
bodem Snal
en beſsednig, en Pridigar, en
Solicitator, ale en taki, katéri pred drugimi ima gouoriti, is
to beſsedo: Quid
dicam? Kaj bom gouoril
? Kaj jé mene rezhe, de ſturím muoje Shlushbè
inu
dolshnuſti sa doſti? Zhe dalei Sprashuje ſe en kupez, en kramar, en
ale en drugi letàki, katéri is
porednim blagam andla, is to beſsedo: Quid fingam? Kaj bom
, de
bom mogel muoje perleshanu blagù predàti, de bom mogel muoje skashenu
ſi umishlal
uinu
ſtouernati, de bom mogel muoje porednu dellu Spezhat inu ù denàr perprauit? Zhe
Spraſhuje ſe mnokotéri Gospodàr, mnokotéri Gospoſka, mnokotéri Sakonski, mnokotéri
Poſ
sel, ale en drugi letáki, is to beſsedo: Quid credam? Kaj hozhem ueruvat?
Shlishim ueliku
zhés muoje Poſle, Shlisim ueliku zhes muoje podlushnike,
ſhlishim ueliku zhes muoje Dru
she, ſhlishim ueliku zhes muojga Gospodaria; inu
nauém, ale jé reſniza? sa tu nauem,
Quid credam? Kaj bi jeſt uerjel inu ueruval?
Takù inu na tako uisho Spraſhujejo ſe ti Lu
die ob Sedainim Suejtu; inu ni
Snaiti tazih, katéri Spraſhuvali bi Se is tem ner bulshim,
Sprashuvajnjam, kakor
Spraſhuval ſe jé ta danaſhni hishig, rekozh: Quid faciam? Kaj hozhem?
Kaj jé
meni ſturiti? debi sadubil to hualo od Buga; kakor sadubil je
bil letó ta Hiſhnig od ſuoja Gospúda: kir. Laud auit Dominus Villicum:hualil jé ta
. Ni prauem dalei tazih, katéri Sprashuvalli bi,
kaj jé meni ſturiti, ka
Gospúda letèga
kor Sprashuvalli Só uni Soldatje inu ozhithi Greshniki
rekozh: Quid faciemus?Kaj imamo my ſturiti?
Ni she dalei tazih, katéri bi upraſhal
li, kakor
uprashalli ſó uni Sgreuani Judje, kir ſó shlishali
uriti od Xtaſha, rekozh prutje
tres?Ah brumni moſhjé inu bratje! Kaj jé ſturiti?
Ni she uſelei dalei tazih,
katéri upraſhalli bi kakor en Saulus; katéri ſkusi to muzh Boſhio uershen is kojna,
djal jé prutje Nebeſsam: Domine, quid me uis facere?Goſpud, kaj imam jeſt ſturiti?
Ni prauim tazih, katéri bi Samy ſebe, inu druge Sprashuvalli na tako uisho, h' temu
de bi
oni na to pot tega Jſuelizhajnja ſkusi letú bily uishani inu ſtopilli: kakor
ſtopili ſo billy
ti Soldaty inu Ozhitni Greſhniki, katéri upraſhali ſo, kaj imajo
ſturiti?
sapuſtili ſó ſuojo hudobio, inu pobulshali
taiſto. Kakor dalei ſtopilli ſó billy ti sgre
uani Judje, katéri, kaj imajo
ſturiti? vupraſhalli ſó
okuli 3000
Se jé prebernillu, inu ueruvalu na Jeſuſa. Kakor ſhe dalei ſtopil jé
katéri, kir uprashal jé, kaj ima ſturiti? prutje Nebeſsam; kir
ta ſkusi tu perſhel jé h’ te
mu, de poſtal inu gratal jé bil k’ eni poſsòde ſamiga
S: Duha, inu k’ enimu Apoſtelnu teh Ai
dou. Sa uolo katériga tedej,
kir ni letazih, katéri bi Samy ſebe inu druge vupraſhalli, kaj imajo
ſturiti? sa tu
ſpredersnem ſe jeſt danaſs dalej letakim ſtopiti pred uzhi, ter tega ferbeſhnu ogo
uorym is Perſtopite inu vupraſhaite, kir takú uashe oblizhje ſturjenu nabode h’
Shpotu
: perſtopi
te prauem h’ teme, katéri sadoſtni ſo Vam, meni inu uſem ta
pot tega Jſuelizhajnja poka
sat: perſtopite inu vupraſhajte, kaj jé h’ temu potréba;
inu boſte shlishali, de h’ peruemu
potréba jé ueruvat temu, katéri h’ Bogu hozhe
priti inu ſtopiti, kakor praue S: Apoſtel Veruvat jé potreba Slednimu, kir kole
; ueruvat ima en ſledni, gdur kole perſtopit
hozhe inu Shely ſtopit na pot tega
Jſuelizhajnja
hozhe h’ Bugu, inu
dershat tu, kar ſtaue inu neſse naprei ta Verra Xtushaua; dershat tais
te te ſtuke inu ſtanouitnu veruvat; ù mej katérimi ſteje ſe tude tu, kar gouory
ta S: Apoſtel od Jeſuſa, rekhozh: Qui conceptus eſt de Spiritu Santo,
natus ex Maria
Virgine. Spozhét je od S: Duha, inu rojen is Mariæ
Diuize.
Sa uolo katériga djal ſim od
ſgorai: Jeſus alio ex patre, non
conceptus eſt in Matre, quiàm de Sancto Spiritu. Je
sus ni Spozhet is drusiga, kakor
od S: Duha; ale: S’ drusiga Ozheta Jeſus ù Matere ſpo
zhet ni
Chriſtus, kó od S: Duhà:
Snano inu uedeozhe jé uſhe enimu ſlednimu, de pó tem kir prelomili ſó billy naſhi
perui Starishi to præpouid, katéro jé nym bil Bug V:
M: ù tem Paradishu poſtauil;
mezh: nimajo od tega dryueſsa te Vednoſti hudiga inu dobriga pokuſit inu jejſti,
inu ſizer pod
ſtraiffengo te Smerte: padli ſó billi ù ta greh inu saméro Boſhjo, de
oni sa uolo tega pahnjeni
ſo billi is tega Paradisha, obſojeni h' te Smerte;
perſhli inu padli ſó billi ſkusi tu ù to Shuſh
noſt tega hudizha, jà, my uſi is
nymi, billy ſmo, kakor praue S:
Eni Otrózi tega Serda, eni Otrózi
; h' ka
tega maſhzhuvajnja, eni Otrózi te straiffenge,
inu uezhniga paklenskiga ognía
terimu uſe zhloueſtuu billù jé
obſojènu, ù katéru perſhlu bi billú uſe, kadar bi Bug V:
M: Skusi inu is njegòue miloſti nabil perſtopil; kadar bi na bil
ſuojga Synù k
enimu Odreshenyku is uſega tega inu is te Shushnoſti tega hudizha na
ta Suejt poſ
lal: katèriga jè ſizer na ta Suejt poſlat, kakor praue ta Shula teh
Seotiſtou od ueku
maj namenil; uenner ne kakor eniga Odreshenyka, themuzh kakor
eniga zhaſt
níka. Letéga prauem: kadar bi nabil Bug Nebeshki Ozha na ta Suejt kakor
eniga
odreshenika poſlal, uſe zhloueſtuu usellu bi billù konz, uſe bi billù
ferdamanu inu po
gublenu. Debi pak letú nabillù Sgojénu, poſlal jé letéga inu sizer
na eno zhudna inu
nasnanu, uenner njemu prou Spodobno uisho, namezh: kir h' temu
puſtil jé eno Di
uizo prou pó zhloueshki Shege od brumnih Ludy; uenner bres uſega Madesha tega od Ada
ma poërbaniga greha Spozhéti, inu rodíti; Leto Diuizo, namezh, Mario to Krailizo
Nebeshko, isuolil, ſbral inu poſtáuil jé k’ eni Matéri tega, katériga imel jé h’
eni
mu Odresheníku tega zhloueſtua poſláti; ù lete puſtil jé tega Spozhéti, inu k'
enimu
zhlouèku gratat: ale, na eno drugo uisho, kakor godi ſe ù mei zhloueſtuam,
kir tega Bug
Ozha Nebeshki puſtil jé Spozheti od S: Duha, kakor naſs
vuzhi S:
ſtuku S: Verre, rekozh: Qui
conceptus eſt Spiritu Sancto, inu sizer takú, kakor.
Pishe S: Euangelista
tudo temporis:kir perſhla jé billa ta popolnamaſt tega zhaſa
; kir imel jé Bug ſuojga Synù
Jeſuſa na ta Sueit poſláti; poſlal jé poprei h' te k' eni prihodni matéri isuoleni
Diuizi
shyga biti inu poſtáti: is katéro kir gouoril jé, kakor
Smo ushe Shlishali deuet zelih uhr,
ù katérim gouorjejnju pouédal jé nje inu to
Skriunuſt reslushil, de namezh: zhes inu
uerh nje ima priti S: Duh ta
tretja perſhona S: Troyze, katéri, obumbrabit tibi,bo
. Katéru, kir Shlishala jè Maria, præſtrashila ſe jé
mozhnu, miſli
njo obſhenzhil
la jé ueliku, kir sa tedei te uelike Skrjunuſti, inu ſedei tega
tretyga ſtuka S: Verre
ni saſtopilla; Sa tu h' temu Maria dolgu ni
hotella peruolit. Kir pak h' ſadnimu puſtilla
jé shlisat te ponishne beſsede: Ecce
ancilla Domini, fiat mihi Secundum uerbum tuum. Pole, jeſt ſim ena Dekla tega
Gospuda, ſgodi ſe meni pó tuoj beſsedi
. O troshtliue, o Veſsele,
o perjetne
Bogú, Angelom inu Ludém, ter uſhezhne beſsede! na katére zhakali ſó ti Angeli,
po
katérih Sdihali ſó ti Ludje, katére Shlishat sheléla jé Sama S: Troyza:
kakor gouori Sueti
dus expectat. Ipſe quoqₔ qui concupiuit decorum
tuum O Virgo! expectat reſponſum tuum
Katére saſtopim, beſsede, kakor srezhéne ſó billé od Mariæ; sdaizi
na letú sgudilu ſe jé tu
zhudu, ſdaizi, de puriſsimo sanguine Virginis Mariæ, is
ner zhiſtiſhi kryui Mariæ Di
Muzh S: Duha jé tu truplu
eniga zhlouèka naredilla, katerimu ù taiſtim hippu bi
uize
la jé ta Duſha sdrushena; inu
takú uſe ù enim zhaſsu billú jè sgojénu, de Jeſus ù tem hip
pu, kakor Maria billa
jé peruolila, bil jè ù nje Spozhet inu shju kakor en praui Bug
inu zhlouig, inu ù
taiſtim zhaſsu poſtalla jé Maria praua Mate Bogá inu zhlo
ueka; ù taiſtim zhaſsu
ſdaizi imella jé Maria pod ſuojem Serzem Jeſusa, ne le kakor
enu maihnu Detetze
themuzh kakor eniga prauiga Mosha, kir, kakor praue dalei S:
corporis, maturitate ſenſuum, non corpulentia membrorum. Nec
enim minùs habuit ſa
pientiæ, uel potiùs: non minus fuit Sapientia conceptus, quām
natus, parvus quàm mag
nus, Siue latens in utero, Siue uagiens in præſepio, ſiue
interrogans in templo, ſiue docens
in populo, aquè fuit plenus Spirita Sancto.Jesus en praui moſhki Moſh bil jé, predem de
:
jé bil rojen, ù modruſti inu ne ù
ſtaroſtien Moſh ù mozhi te Dushe, inu ne tega Trupla:
;
en Moſh ù modruſti
teh pozhutkou, aku ſi lih ne ù truploſti teh glidou. On mein ni imel te
Modruſti,
ale bul rekozh: v' Spozhetje mein pameten ni bil, kakor kadar bil jé rojenmein pameten ni bil kadar jé bil maihin, kakor bil jé uelig: Jeſus ſkrit ù
Maternim
teleſse, rojen inu poloshen ù te Jaſli, sedezh ù mei Vzheníki, ù mei
folkam ale kir kole ſe
je sneshil, po uſod bil jé Moſh inu is S:
Duham napolnjen, kir on bil Spozhet od taistiga.
Letukai zhes letú uſtat bi enimu mogla ena miſsel, debi miſslil inu ſam
per ſebe
rekel: zhe tedei Jeſus ſpozhet jé od S: Duhá, takú S: Duh jé
en ozha, inu nikar
Bug Ozha Nebeshki, kakor ſe gouory inu praue, de Bug Ozha ta perua perſhona Suete
Troyze jé ozha Jeſusau; kir, od koger ena rezh pride, od tega ſe imenuje: sa tu
tedei
kir, kakor praue ta trety ſtuk S: Verre, kakor praue
S: Joannes, de. Jeſus jé Concept₉
de Spiritu Sancto: Spozhet od
S: Duhà
; sa tu tude kir Jeſus pride od S: Duha more ſe
en ozha taistiga imenuvati, kakor ena Jeſuſaua Mate imenuje ſe Maria Di
uiza;
inu nikar kakor Se praue, de Bug Ozha, ta praue perſhone je Ozha Jeſuſau: ale
de letú Se utoláshi, de letú ſe resloshy inu ta ſkriunuſt ſaſtópi; ſaſtopio tu, kar.
tis ad extra ſunt ind iuisa. Della S: Troyze, katéra ſó sunaj
nje sgojéna naresdelene ſo, the
muzh sdrushene popolnoma: katéru potrebe
Catechismus Romanus, rekozh: omnia quæ
Deus extra ſe in rebus creatis agit, tribus
perſonis communia eſse, neqₔ unam magis quàm
aliam neqₔ unam ſine alia agere.Vſe della, katéra G: Bug odsunaj Sebe della inu ſtury, te
.
Katéru de isuíſham da
ſó gmain
uſem trem S: Boſhym perſonam: ena uezh nadella kakor ta druga, ena nezh
na
ſtury bres te druge: per enim ſlednim uſe tri ſnaidejo ſe inu delajo
lej nagrem, themuzh oſtánem per te Skrjunuſti tega Jeſuſauiga
Spozhetja, kir ù te uſe tri
S: Perſonæ imelle ſó oprauit. Ozha
Nebeshki, kir on jé is Kryuy Mariæ Diuize tu truplu nare
dil inu ulil ù taiſtiga,
ale ù taiſtu to Duſho. Syn, kir on jé tu truplu ù eno dobro uerſtó poſ
táuil.
S: Duh pak, kir jé tu Spozhetje zhiſtu inu lepu ohranil, takú gouory
Discipul₉.
ner
letukay odprite uasha Vſseſſa Vy, katéri khi prauite inu menite, de Spodobniſhi mogel
bi ſe Jeſus en Syn S: Duhà te tretje perſone; kakor pak Ozhéta te
perſone perue S: Troyze ime
nuvati: odprite prauem te Vſseſse inu
samerkajte, de: aku ſi lih per tem Jeſuſauim spozhet
ju uſe tri S:
perſone Sneshle ſo ſe, uenner letú ſe le S: Duha perleſty, inu tu sa tega
uolo, kir,
kakor praue ta Sgur Spomneni Ta manunga
. Kir pak Chriſtus uſel jé na ſe to zhloueshko
naturo, meſsú inu truplu,
imenuje tu dellu
ut miſeris et afflictis Subueniret. Et quia bonita set
miſericordia attribuitur Spiritui
Sancto, et ideo de Spiritu Sancto conceptus eſt.
Kir Jeſus h' temu hotel jé na ta Suejt priti,
: sa
uolo katériga uenner S: Duh
inu en zhlouig poſtáti debe bil
tem reunim inu potrebnim pomágal; katéru ni drusiga ka
kor enu djajne te dobrúte
inu miloſti: Sa tu tedei, kir S: Duhu ſe perleſty ta dobrúta inu ta
Miloſt, spozhet jé Jeſus od S: Duha, inu nikar od Ozheta
nima ſe en Ozha Jeſuſau imenuvati, aku ſi
lih jé Spozhet od njega, kir, kakor praue en
ueliki Theologus: non omne principium
agens aut præducens rem aliquam, statim nomen
patris obtinet; ſed requiritur quod de
ſua Subſtantia producat, et quidem in Similitudinem
natura.Ne en Sledni, katéri ſtury inu perneſse naprei eno, ale drugo rezh, en ozha jé
taiſte,
. Kakor k' enimu Exemplu: en malar
katéri Smala en peld, en Sgo
pazh pa, de eden jé en ozha ene rezhy jé potréba de on to rezh is Suojga
bitia ſtury pó glihi
inu enakoſti te naturæ
nàr, katéri Sljè en Sgún, ale en drugi Antuerhar,
katéri ſtury enu drugu dellu; letá, aku ſi lih
jé tu ſturil, uenner ſe letéga en
ozha, naimenuje sa uolo kir jé on letú is ene druge rezhy
inu nikar Sam is ſebe,
inu is ſuojga bitja ſturil. Prutje pak en praui Ozha, katéri rody enu
Dette, letéga
jé en praue ozha sa uolo kir tu od njega pride. Na tako uisho, kir S: Duh ù
tem
Jeſuſauim Spozhetju naredil jé tu Jeſuſauu truplu is kryui Mariæ Diuize, inu
nikar is te
ga Bogouſtua, sa tu on ſe tega ozha imenuvati namóre. Js katériga ſedei
resloshénu imate,
inu Saſtopit samorete, de: aku ſi lih Jeſus Spozhet jé od
S: Duhá, uenner S: Duh en ozha Jeſuſau
naſmoré in
namóre ſe rezh inu imenuvati, kakor ſe imenuje Maria Diuiza ena Mate tais
tiga; kir
S: Duh ni perſtopil ù tem Spozhetju na taka uisha, kakor perſtopilla jé
Maria Diuiza.
Letú jé sizer, kakor bi eden mogel rezhe: præuisóku sa naſs; ale, Eh
Xtiani! Zhe ſi jé lih
uiſsóku letú, uenner tu Smo uſi Snat, uedeit
inu ueruvat dolshni; kir ù te Skrjunuſti sazhellu
ſe jé naſhe Jſuelizhajnje. Od tod
inu sa tu, Ah Xtiani! poduisat imelli bi ſe tu prou uedit
snat inu
saſtopit, já is eno ueliko zhaſtio to præueliko ſkrjunuſt zhiſlat inu Sposhtuvati;
aku nozhemo sa nahualeshne ſhtimáni inu dersháni biti, aku nozhemo od Buga inu hu
dizha suarjéni inu ſtraiffani biti, kakor bil jé uni od katériga ſe bere in
Speculo, namezh.
Bil jé ù enim guishnim Kloshtru en Meneh, katéri is ene tragliuoſti kasal ſe jé
sanikern nekolku ù te Shlushbe Boſhy: en dan permerilu ſe jé, de; letá kir ſe jé is
drugi
mi duhounimi bratme Sneshel per ene pete Maske na koru, ù katéri
S: Maski kir pelli ſó
to Credo, ale to S: Verro, ter ù
te perſhli na te beſsede: Et incarnatus eſt de Spiritu Sancto,
ale inu on, tu jé Jeſus spozhet jé od S: Duhà
: na katére, ale
h' katérim beſsedam perkluni
li inu perpognili So Se uſi ti drugi is ueliko andohtio
kakor ſe Spodobi; Sam letá sanikerni
sſtal jé bres zhaſty is pousdigneno glauó inu truplam. V' mei tem perſtopil jé ta
hudizh,
katéri is eno ueliko mozhjo udaril jé tega miniha, rekozh: O ingrate! quo
modo ſtas
ſie collo erecto? cur non inlinas te cum fratribus? O ti nahualeshni
zhloueg! Kakú ſto
nashlishish le ti kaj
ish ti takú pousdigneno, sakaj ſe ti is tuojimi bratme
naperpognesh?
ſe gouory inu poje? nashlishish le ti, de
Bug jé sa tuojo uollo gratal k' enimu zhlouéku;
Si propter me miſerum tantum
feciſset, ego me Sibi in perpetuum inclinoram. Ah! Kadar
Na kateru sginil jé ta
bi on bil sa me reuniga
telkain ſturil, jeſt bi hotel njemu na uekumaj perpogouat inu
perkainat; jeſt bi
hotel njega na uekumai zhaſtiti inu hualit.
Sathan,
inu takú poduzheniga sapuſtil jé tega leniga inu sanikerniga Meniha; is ka
térim
pokásal jé Nam ſkusi perpuſhejnje Boſhje, kakú namezh: imamo my hualeshni
biti
G: Bogú sa tu, de Jeſus hotel jé gratat inu zhlouéku poſtati glih inu
enaki, inu
Sizer h' temu, de bi njega od greha odreshil: katéru jé ena dobruta
naisrezhena; sa uolo ka
tere imelli bi Se My prutje njemu kasat hualeshni prou inu
popolnama. Ale, Ah Bug
V:
M: Kam Smo perſhli ob Sedainih zhaſseh? Kakú ſmo hualeshni prutje njemu?
Kakú?
Ah naupraſhajmo dolgu, poglejmo le enu malu pó Suejtu, inu bomo uidili; de: kadar
bi G: Bug tem hudizham perpuſtil to oblaſt, de bi oni le lene inu sa
tu ueliko dobruto, miloſtinu
lubésen nahualeshne Ludy takú bili inu tepli; menim
debe njeh ueliku is oteklimi lizi
okuli hodilli: Sakaj Shlishi ſe doſti krat pete
per S: Mashe: Incarnatus eſt de Spiritus Sancto. On tu jé Jeſus:
Spozhet jé od S: Duha:
inu uenner gdu ſe h' temu perpogne? nihze,
kakor
ta Maſhnig. Kuliku krat Shlishi ſe ù tem Sadnim Euangeliumu per S:
Mashe. Er verbum
Caro factum eſt. Inu ta beſseda, tu jé Jeſus
: jé Meſsu, ale
h' zhloueku poſtalla: inu h' temu
gdu Se perkloni? Kuliku krat gouory inu mole Se
ta S: Verra, inu ù
conceptus eſt de Spiritu Sancto: Katéri Spozhet jé od
S: Duha
: inu teme gdu ukrene inu per
pogne to glauó? Kuliki
krat praue ſé, kadar ſe Sgody Aue Maria: Et Verbum caro factum
eſt. Inu ta
beſseda Boſhja jé meſsu poſtalla
: ter h' temu gdu ukriuy te kolena. Kuliku krat
grede ſe memu Pildou, na katérih uidi ſe tu zheshejnje tega Angela ù katérim
Sgojéna jè
billa ta uelika Skriunuſt tega Jeſuſauiga Spozhetja; inu gdu ſe tem
odkrijè ale perpogne?
gdu prauem: ſtury kaj taziga? malu, malu ale skoraj nobeden.
Pazh pá gredó memo ene, ale
eniga, te ſe odkriuajo, temu ſe perpogujejo de be eden
menil de jé ushe s' Rima perſhlu piſmo de
jé ù ſhtiuejenje teh Suetniz ale
Suetnikou poſtaulen; kir uenner jé ena malu nuza, kir
uenner jé on enu malu prida
Sa uolo nÿnih andolu inu Shjulejnja. Se odkriuajo, ſe perpogujeio
eni temu drugimi
h' temu kir prauio: ta ſe jé mene odkril, ſe morem njemu perpognit, de ſe sa
hualim: ta ſe jé mene perklonil ale perklonilla, ſe morém odkriti, de na bom
nahualeshen, inu
takú naprej: Se prepogujejo inu odkriuajo sa uolo hualeshnoſti
prutje Ludém, inu taziga
naſtury Se nezh prutje Jeſuſu sa to ueliko ponishnoſt inu
dobrúto, de on jé telkain ſe poniſhal
de reſkril ſe jé inu taiſtimu takú niſku
perpognil, de h' nuzu temu zhlouéku jé en zhloueg
hotel poſtáti: Ah nahualeshnoſt
præuelika! Katéra uredna jé ne le ene hudizhaue shla
fernze, pazh pa uezhniga
pogablejnja &c: Sa tu tedei, O Verne K: Duſhe! glejte,
uarite ſe
tega, Spoſhtuite, zhaſtite bul tu præſuetu Jeſuſauu Spozhetje; uzhite ſe
Sposhtuvati inu
zhaſtiti letú od njeh telkain, inu Subſednu od te S:
Krailize
Letá S: Tranzoska Krajliza inu Hzhy
miſllila jé to Miloſt inu dobrúto, katéro jé Jeſus temu zhlouéku
iskasal ù tem, de jé hotel
k' enimu zhlouéku gratat; uſela je h' te ſkriunuſti,
tega Jeſuſauiga Spozhetja ena taka andoht
de h' letéga zhaſti poſtauilla jé gori en
noui orden teh Nunn pod tem imenam
Mariæ Arnuntiationes
inu Mario. V' letà orden Ah
Xtiani! poduisate ſe ſtopiti; zhe namormo ù te Kloſh
tre od ſunaj
lohku moremo is
mo
tedei leté, odkrimo, perpognimo ſe, kadar shlishimo de Jeſus Spozhet jé od
S: Duhā
kir takú dopadli bomo Jeſuſu inu Mariæ, kir takú ſturili bomo
sadoſti nekolku nashi
dolshnuſti, kir takú odſhli bomo tepeshu tega hudizha, kir
takú sadobili bomo Jſuelizhajnje.
Amen