Obsežen poznobaročni rokopis iz Črnega vrha nad Polhovim Gradcem s konca 18. stoletja vsebuje ducat slovenskih duhovnih besedil. Nekatera od njih so bila napisana samostojno že prej in nato vezana v zbornik. Nekatera so popolna, druga fragmentarna, nekatera so prepis že obstoječih baročnih tiskanih knjig, druga so povsem neznana. Najobsežnejše besedilo je prepis knjige Matije Kastelca Navuk christianski iz leta 1688, datirano je: spisane v letu 1799 v peruimu Konuzu, t.j. v prvih kvatrah ali na začetku leta 1799. Besedila:
Rokopis v velikosti kvarta (24,4 x 18,5 cm) je zdaj brez platnic in precej poškodovan, ohranjeni so ostanki nekdanjega hrbta, začetni in končni listi so raztrgani, ohranjeni fragmentarno. Zdaj obsega cca. 450 strani, bil je paginiran morda ob vezavi, vendar je paginacija večidel uničena zaradi poškodovanih vogalov. Prvotna vezava je na več mestih krpana – vstavljeni so bili deli drugega rokopisa nekoliko manjšega formata.
Pisava je zelo kultivirana, skoraj lepopisna, večinoma ene same roke; besedilo je vešče zapisano z lepimi spodnjimi potezami, zlasti pri črkah p, f in z, in z elegantnimi verzalkami, zlasti M, N in T. Vmes in na koncu (enota 10 idr.) so listi s preprostim slovensko-nemškim in nemško-slovenskim slovarčkom, kjer ista glavna roka zapisuje nemško besedilo s slovenskim črkopisom – z bohoričico. Ta in podobna mesta latinskih naslovov so dokaz, da je praktično celoten rokopis napisal bukovnik, ki je brez znanja nemščine in latinščine zelo kultivirano zapisoval slovensko besedilo in pri tem razpolagal z bogatim besedilnim izročilom, mdr. z Dalmatinovo Biblijo ali njenimi predelavami (Kastelec). Rokopis je eden od eminentnih primerov slovenske poznobaročne bukovniške tradicije.
Na desetem listu od zadaj je vpis bralca, ki si je knjigo izposodil; ob vračilu je zapisal: »Jakop Rus jest tebe lepu ſahuualem ſa te buku kes mi jh posodu Sdei pa ostanem toÿ periatu ſrau bodi jakop Rus«. Zaradi biografskih podatkov in ker je glavna roka v rokopis dodajala razne zapiske še po tem vpisu, smemo sklepati, da je glavna roka istovetna prav z osebo Jakob Rus. Na zadnji strani prvotno vezanega rkp (ki mu je bila pozneje prišita še ena lega listov) je zapis glavne roke o nesoglasju med zherneuershzam in pograizam zastran službujočega duhovnika; iz tega polemičnega zapiska in škofijskih virov je nedvoumno, da je rokopis nastal v Polhograjskem hribovju: v Črnem vrhu nad Polhovim Gradcem.
Kakovosten ročno izdelan papir, verjetno kranjske izdelave, večinoma močno porjavel, mestoma temen.
Napisala ena glavna roka z manj pomembnimi dodatki druge roke in sekundarnimi vpisi.
Preprosta dekoracija obdaja v obliki črtovja in okrašene letnice 1799 naslov prepisane Kastelčeve knjige Praxis Katekistiza. Iz Kastelčeve predloge je pisec prerisal dekorirani kristogram IHS.
Vezava je bila krpana z vstavljanjem leg nekoliko menjšega rofmata.